Specialsök steg 3 V 24

Kursen är fullsatt

Specialsök är en bra aktivering som passar alla hundar och ägare. Specialsök är när hunden letar efter specifika doftetiketter i olika miljöer och sedan visar för sin ägare när den hittat genom att markera. SBK Specialsök har fått inspiration ifrån bland annat Polis, försvarsmakten och civila tjänstehundar. I SBK specialsök söker hundarna efter bitar av Röd Kong Classic.

Mål med kursen: Arbeta vidare och bygga upp hundens uthållighet och att söka och markera i olika miljöer med en god sökstrategi.

Förkunskaper: Hundens skall självständigt kunna söka och hitta röd kong i olika miljöer. Hunden skall kunna markera eller ha påbörjat markeringsträning.

Plats: Kursen kommer att utgå ifrån Lerums Brukshundklubb, sök på andra platser kommer att förekomma.

Datum: Tisdagar: 12 mars, 26 mars, 9 april

Tid: 18:30-20:30