SBK Specialsök steg 2

Specialsök är en bra aktivering som passar alla hundar och ägare. Specialsök är när hunden letar efter specifika doftetiketter i olika miljöer och sedan visar för sin ägare när den hittat genom att markera. SBK Specialsök har fått inspiration ifrån bland annat Polis, försvarsmakten och civila tjänstehundar. I SBK Specialsök söker hundarna efter bitar av Röd Kong Classic.

Mål med kursen: Denna kurs är för dig som vill fortsätta utveckla dig och din hund inom special sök. Under kursen kommer vi att utveckla sökstrategi och hundens uthållighet i söket. Markeringar kommer att börja tränas in samt gå igenom reglerna för Specialsök  klass 1 samt funktionslydnad.

Förkunskaper: Hunden skall kunna etiketten röd kong och självständigt kunna söka och hitta.

Datum: Onsdagar 3/4, 17/4, 8/5  –  Torsdag 2/5-  Söndag  19/5

Tid: Onsdagar 18:30-20:30 Torsdag 18:30-20:30  Söndag: 10:00-12:30

Plats:  Lerumsbrukshundsklubb och platser kring Lerum och Partille kan förekomma.

Instruktör: Emmy Landqvist Frågor till:  emmylandqvist.el@nullgmail.com

Antal deltagare: 6st