Klubbens tävlingsekipage

TÄVLINGSEKIPAGE – INFORMATION

Nu finns nya mallar för klubbens tävlingsekipage. Alla medlemmar som tävlar för Lerums brukshundklubb är välkomna att beställa en tävlingsmall, oavsett vilken/vilka grenar du och din hund tävlar i. Vi hoppas verkligen att ALLA ekipage som tävlar vill vara med, oavsett om ni just startat för första gången eller är högt meriterade sedan många år.

För att få en tävlingsmall skickar du ett mail till anita.m.skoglund@nulloutlook.com. Bifoga ett foto på dig och din hund och ange hundens officiella namn och tilltalsnamn, ras alt. blandras, hundens födelseår samt ditt namn. Vill du ha hjälp att ta ett foto så skriv det i mailet så fixar vi det. Vi sätter upp din mall på tavlan och sedan fyller du själv på med era olika resultat, se mer info här nedan. OBS det kommer att finnas tre olika grundmallar, beroende på vilka grenar du tävlar/planerar att tävla i.

Använd ”plupparna” som hänger här intill. Olika färg för olika grenar.

BRUKS grön                            IGP /IPO grå                  CHAMPIONAT stjärnor
LYDNAD röd                           AGILITY orange            NOSE WORK gul
RALLY blå                               ÖVRIGT svart                SPECIALSÖK gul

I rutan för Övrigt fyller du själv i text, t. ex. MH, BPH, KORAD, ViltspårsCH, UtstCH, JaktCH, FreestyleCH… Bredvid tavlan med TÄVLINGSEKIPAGE finns en pärm, där du hittar ekipage som inte tävlat de senaste 2-3 åren och som inte heller planerar att tävla under nästkommande år.

HUR DU KAN FYLLA I DIN MALL

Olika tävlingsgrenar har olika regler och du kan därför fylla i din mall på lite olika sätt. Här får du lite info om hur det är tänkt.
I Lydnad gäller tre 1a pris för titel, men det räcker med en 1a för uppflyttning.
I Rally gäller tre kvalificerande resultat för uppflyttning och titel.
I Bruks gäller ett Uppflyttningsresultat för uppflyttning. Där kan du även markera Godkänt resultat genom att skriva G på ”pluppen” och sen U för uppflyttning.
I Agility gäller tre ”pinnar” för uppflyttning med fem st för titel.
Ytterligare info finns i Regelhäftena och på SBKs hemsida under Regler, samt under Championat på SKKs hemsida.