Allmänlydnadskurs 1 H23 INSTÄLLD

Kursen riktar sig till hundägare som vill ha ett bättre samarbete och bättre kontakt med sin hund. Vi går igenom grundövningar som kontakt, inkallning, gå fint i koppel och passivitet/stadga. Övningar och störningar anpassas efter hundarnas nivå. För bra resultat krävs träning mellan kurstillfällena. Vi kommer också gå öva på att läsa av hundarnas språk och signaler för att lära förarna att förstå sina hundar bättre. Ett av kurstillfällena kommer att handla om nosaktivering i form av spår och sök. Delar av kursen består av teori och arbete i par, det är en fördel om hundarna kan vila i bilarna vid dessa delar.

Målgrupp och förkunskaper: Alla hundar från 6 månader och uppåt.
Max två förare per hund. Hundarna ska vara friska och kunna visa upp vaccinationsintyg. Hundarna behöver kunna vistas kopplade på plan i närheten av andra hundar. Om detta är svårt rekommenderas en eller flera privatlektioner innan kursstart.

Datum: Söndagar 10 september, 24 september, 15 oktober, 29 oktober, 5 november och 12 november.

Tid: 13.00-15.15

Pris: 2250 SEK + medlemskap i Lerums Brukshundklubb

Antal deltagare: max 6 ekipage, vid färre än 4 deltagare ställs kursen in.

Instruktör: Elina Bertne

Anmäl dig här