Föreläsning om ledarskap/styrövningar med Monica Henriksson

Styrövningar syftar till en ökad och förbättrad kommunikation mellan hund och förare samt lägger grunden till en ökad förståelse och hörbarhet mellan hund och förare. Tips kommer att ges på förhållandevis enkla övningar där du som förare får träna på din tydlighet gentemot hunden samt att hunden alltid ska tjäna på sitt sociala engagemang mot föraren.

Monica har varit aktiv inom brukshundklubben sedan 1975 och är utbildad SBK-instruktör, tävlingsledare B samt mentalskrivare. Hon har även läst etologiläran om hunden och kattens  beteende på högskolenivå. Då hon genom åren sett att många hundägare har olika typer av problembeteende hos sina hundar har hon alltmer kommit att intressera sig för detta område.

Välkommen till en intressant kväll.

När: 30 Mars

Var: klubbstugan

När: kl 18.00 – 21.00

Kostnad: 100 kr sätts in på bg5224-2583 eller swish 123 443 7877 ange föreläsning Monica

Senaste anmälningsdag är 16 november och är bindande.  Anmälan görs till katarina.albuschus@nulltelia.com, ange föreläsning Monica.