Hur man uppdaterar / skapar profil i SBK Tävling och anmäler sig till tävling via mobil

För att vi ska kunna lägga in en hund måste anmälaren ha lagt in klubb och hund på sin egen profil.

Här finns länk till ”Snabbguide i att lägga in klubb och medlem”, skicka till dem som behöver hjälp med detta:

Att anmäla till tävling via mobil:

Vad gäller dem som är medlemmar i SKK organisationen eller Hundungdom gäller följande:

Person som inte hade ett konto i gamla SBK Tävling:

Istället för ”Logga in” klickar dom på ”Skapa konto”. Detta kan de göra själva.

Person som hade ett tidigare konto i gamla SBK Tävling och inte var medlemmar i SBK:

Har fått namn och e-postadressen som var registrerad i gamla SBK Tävling inlagt som ett gästkonto i SBK:s medlemssystem.

Första gången inloggning ska göras – klicka på ”glömt lösenord” – och ange därefter e-postadress, då skickas det en länk för att ange nytt lösenord till e-postadressen som angetts.

För att vi ska kunna lägga in ett ekipage/hund behövs följande info:

Medlemsnr och namn på anmälaren

Reg nr hund och namn på hunden